PRAVIDLA STOLNÍHO HOKEJE

 

Pro turnaje: POHÁR NÁRODŮ, MEMORIÁL KARLA PROBOSTA, MISTROVSTVÍ SVĚTA, SVĚTOVÝ POHÁR, OLYMPIJSKÉ HRY, WORLD TABLE HOCKEY TOUR, LIGA NÁRODŮ a ostatní turnaje pořádané výborem KLSH

 

Rozhodčí

Rozhodčí nastaví nulu na časomíře, zkontroluje ledovou plochu, branky, zapomenuté puky a prověří správnou výměnu hráčů. Dále nastaví příslušné sestavy k utkání, cedulky s názvy hrajících týmů a zapíše se do kolonky rozhodčí v záznamu o utkání, pokud již není určen.

Ve třetí třetině upozorní hráče na možnost odvolání brankáře. Dle uvážení upozorní hráče na zbývající čas v utkání.   

 

Zahájení utkání

Oba aktéři si před utkáním vyzkouší všechny hráče (dotlačení, pohyb) a v případě problému upozorní rozhodčího

 

Výměna hráčů

V základní části a ve čtvrtfinále si každý účastník může vyměnit 2 hráče, ale jen před utkáním

nebo při přerušené hře. V semifinále, finále a utkáních o umístění může hráč vyměnit celé mužstvo.

 

Vstřelení branky po vhazování

Gól přímo z bule neplatí!

Střední útočník dosáhne branky po vhazování pouze v případě, že se puk odrazí od mantinelu či plexiskla nebo si nahraje (křídlo, obránce, mantinel).

 

 Zásah do hry

Je zakázáno zasahovat do hry v jejím průběhu. Pokud dojde k porouchání některé části hokeje (vypadlá či prasklá pružina, prasklá hřídel, zastavení časomíry, výpadek proudu atd..),

hráč upozorní rozhodčího a ten hru přeruší.

Po odstranění závady se vhazuje buly ve středu ledové plochy.

Vypadne-li pouze hráč, ale puk není v jeho dosahu, ve hře se pokračuje, až do přerušení (puk se

dostane na místo padlého hráče a ostatní na něj nedosáhnou nebo opustí hrací plochu atd..)

Neplatí hra tyčkou bez hráče!

VÝJIMKA: v případě, že vypadne brankář, ve hře se pokračuje až do přerušení a hráč může bránit s tím, co po něm zbylo.

Branka dosažená odrazem od tyčky vypadlého hráče či brankáře nebo ležícího hráče či brankáře, platí!

 

Doražené branky   

U všech hráčů, neplatí gól pouhým doražením bez pohybu! Musí být znatelný pohyb při vstřelení branky (platnost branky určí videorozhodčí).

VÝJIMKA: Při nahrávce z křídla, však může SÚ pouze stát (od něj se puk odrazí), nebo být v pohybu dopředu aniž by se otáčel (viz video LEKCE 1).

 

Pasivní hra - zdržování

Pokud jeden z hráčů (většinou ten který vede), neprojevuje snahu vstřelit branku a zdržuje,

rozhodčí ho upozorní na pasivní hru. Po skončení utkání nastaví 5-10 vteřin (dle uvážení).

 

Videorozhodčí

Pokud si rozhodčí není jistý zda - li padla branka, použije (pokud má potřebné technické vybavení) videokameru a společně s aktéry utkání a prezidentem KLSH popř. viceprezidentem vyhodnotí platnost dosažené branky (hlavní slovo má prezident KLSH nebo jeden z viceprezidentů!).

Pokud nemá daný stadion videokameru, tak s oběma aktéry a prezidentem KLSH popř. viceprezidentem vyhodnotí platnost dosažené branky (hlavní slovo má rozhodčí!).

Toto pravidlo platí pouze v případě, že si rozhodčí není jistý, zda bylo dosaženo branky správným způsobem či ne!! Jinak má rozhodčí hlavní slovo.

 

Power Play

Pokud hráč prohrává v poslední třetině o dvě nebo o čtyři branky, může odvolat brankáře,

ale jen v případě, že má puk na svých hokejkách (mimo středního útočníka). Upozorní rozhodčího (STOP), ten hru přeruší, hráč si vyjme brankáře a signálem (HRA) rozhodčí zapne časomíru a hra opět pokračuje. Vrátit brankáře si může hráč, jen když obdrží nebo vstřelí branku a také při přerušené hře.

Branka dosažená hráčem, který hraje POWER PLAY  platí za dvě!

 

Vlastní gól

Pokud se hráč při snaze vstřelit soupeři gól trefí omylem do své branky, napíše se do zápisu jako vlastní gól. Aby byl takto zapsán, musí být dosažen čistě (tzn. bez přičinění soupeře). PŘÍKLAD: Pravý obránce vystřelí a trefí levého obránce soupeře od něhož se puk odrazí do branky střílejícího hráče, gól je připsán levému obránci, i když soupeř s tímto hráčem nehrál.

 

Nájezd

Puk se dostane za brankáře, ale branka to není. Čas se zastaví a brankář se pokusí 3x vytlačit

puk z branky. Když nespadne do branky, jede se nájezd. Při nájezdu se musí pohybovat dopředu, nesmí se vracet a zastavit na více než 3 vteřiny. Čas je stále zastaven! Při neproměněném nájezdu rozhodčí zapíná čas a ve hře se pokračuje. Pokud se puk dostane při nájezdu opět za brankáře, nájezd se opakuje. Až do rozhodnutí.

Pokud tato situace nastane při POWER PLAY bez brankáře, tak se brankář musí vrátit a po provedení neúspěšného nájezdu si hráč může vyjmout brankáře podle pravidel POWER PLAY.

 

Vyrušování při utkání

Rušení a rozptylování hráčů při zápase, ať už diváky, protihráčem či rozhodčím je zakázáno!!

 

Tato pravidla byla vytvořena a jsou platná od 8.2. 2016